و نيز در همان كتاب آمده است: اَلاَبجَدُ مَركُوزٌ في لُوحٍ مَحفُوظٍ «ابجد در لوح محفوظ ثبت شده است.»
علما و حكما و اصحاب حديث و فقهاي جميع فرق و عامه اُمَم ـ باجمعهم ـ بر اعتبار حساب جُمَّل ـ به جيم مضمومه و ميم مشدّده مفتوحه ـ و مراتب اعداد حروف بيست و هشت گانه، به حسب آن حساب اجماع كرده اند.
در روايات مفسرين و محدثين، مستفيض است كه چون مقطعات حروف كريمة «الم» در صدر اولي الزهراوين تنزيل يافت، احبار يهود به خدمت اشرف سيد المرسلين (ص) شتافته، به موقف عرض رسانيدند كه: «كيف ندخل في دينٍ مُدّته احدي و سبعون سِنَة؟»